Tilbage til BHS Ribe

Nyhet G2700E X-TRA HD

Giant expanderar med ytterligare en elektrisk minilastare.

Tobroco-Giant fortsätter att utöka sitt program för elektriska minilastare, förra året introducerade tillverkaren sin andra helelektriska minilastare, Giant G2700E. Tobroco-Giant och den danska importören Brdr. Holst Sørensen arbetar nära tillsammans för en framtid som drivs av 100 % el och noll utsläpp.

Liksom den populära G2700XHDPlus har Giant G2700E HD och G2700EX HD 100 % differentialspärr och planetväxlar. En kraftfull drivmotor på 13 kW i kombination med planetväxel ger maskinen gott om dragkraft. Med ett 520 Ah litiumbatteri räcker kapaciteten till ca en dags användning. Vid behov går det även att få en snabbladdare som kan användas under rasterna. Maskinen har 3 körhastigheter 0-5 km/h 0-12 km/h 0-20 km/h.

Möjlighet till inbyggd oljekylare för hydrauloljan vid användning av hydrauliska verktyg som slagklippare, sopvals m.m.

Maskinen är utsläppsfri vilket gör den idealisk för uppgifter inomhus, på byggarbetsplatser och i städer. Samtidigt bidrar den tystgående motorn till en bättre arbetsmiljö.

Brdr. Holst Sørensen har redan fått den första modellen G2700E HD och hos landets Giant-återförsäljare går det att få mer information och boka en demo.