Tilbage til BHS Ribe

Brdr. Holst Sørensen har fullt upp med att sälja elmaskiner från Giant

Giant har redan tillverkat 1000 elektriska minilastare och maskin nr 1000 har nyligen sålts ut av Brdr. Holst Sørensen A/S, som ansvarar för den danska och svenska marknaden. Företaget har varit en lojal kund till Tobroco-Giant i mer än 20 år och den första exportkunden till Tobroco-Giant. Samarbetet har resulterat i mer än 5 000 sålda minilastare. På grund av det speciella bandet mellan de båda företagen överlämnades maskin nr 1000 av direktören och ägaren Toine Brock och hans hustru Caroline Brock.

Framtidsinriktad med el

Med nuvarande satsning på elmaskiner går båda företagen mot en framtid där 100 procent elarbete utan utsläpp är ett krav. För närvarande är de kraftfulla maskinerna i G2700-serien och G2200-serien redan eldrivna. Tobroco-Giant förnyar sig kontinuerligt och svarar snabbt på marknadens efterfrågan. Nyligen har ett komplett sortiment av 24 komprimatorer lagts till sortimentet, med betydande investeringar i elektrifiering.

Samarbetet med Honda Electric har säkerställt att Tobroco-Giant var först med att få godkännande till sätta elstamparna och el vibroplattor i produktion. Tillverkaren siktar på att i framtiden kunna erbjuda 100 procent elektriska varianter av alla modeller. Den elektriska minilastaren är mångsidig och kan användas året runt, bland annat tack vare de mer än 500 redskap som finns tillgängliga för olika job.

Christian Petersen och Willi Jønsson från Brdr. Holst Sørensen A/S